chaniapress.gr
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Για ποιους λόγους επιλέγουν οι ξένοι την Ελλάδα

Tourist

Τις τάσεις και ευκαιρίες στις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού της χώρας μας αποκαλύπτει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ.

Η σχέση ποιότητας-τιμής και οι μετεωρολογικές συνθήκες, αναδείχθηκαν οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών για τα ταξίδια, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, που εκπονήθηκε τον Ιούνιο και αφορά την ταξιδιωτική συμπεριφορά και τις οικονομικές συνθήκες στις κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας.

Στη μελέτη αναλύονται οι αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασίλειου, της Γαλλίας, των ΗΠΑ, της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Ρουμανίας, της Αυστρίας, της Ελβετίας, του Βελγίου, της Πολωνίας, του Ισραήλ και της Σουηδίας. Η έρευνα καταγράφει ότι ένας στους δύο καταναλωτές που απάντησαν δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν με κύρια προτίμηση στις διακοπές σε παραλία/θέρετρο.

Σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων της GWI, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών από όλες τις εξεταζόμενες αγορές για ταξίδια είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού με τουλάχιστον τους μισούς να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν. Υψηλότερο ενδιαφέρον να ταξιδέψουν δήλωσαν οι καταναλωτές από τις αγορές της Ελβετίας (62%), της Ιταλίας (61%), της Αυστρίας (59%), του Βελγίου (57%), της Σουηδίας (56%), της Ρουμανίας (53%), της Πολωνίας (52%), του Ηνωμένου Βασιλείου (52%), της Γερμανίας (51%) και του Ισραήλ (51%).

Ποιες διακοπές απολαμβάνουν οι τουρίστες της χώρας μας

Αναφορικά με τον τύπο διακοπών που δήλωσαν ότι απολαμβάνουν περισσότερο οι ερωτηθέντες καταναλωτές, οι διακοπές σε παραλία/θέρετρο είναι οι δημοφιλέστερες (από 53% έως 67% ανάλογα με τη χώρα), και ακολουθούν -με λιγότερο από 50%- το οδικό ταξίδι, το staycation, οι διακοπές δράσης/περιπέτειας, οι διακοπές για spa/απόδραση, οι διακοπές σε θεματικό πάρκο, η κρουαζιέρα και τα χειμερινά αθλήματα.

Στις επιμέρους αγορές ανά προϊόν, παρατηρούμε ότι τα υψηλότερα ποσοστά προτίμησης για παραλία/θέρετρο εντοπίζονται στις αγορές της Ιταλίας (67%), της Σουηδίας (67%), της Ελβετίας (66%), της Αυστρίας (64%), της Γερμανίας (64%), του Ηνωμένου Βασιλείου (64%), των ΗΠΑ (62%), της Ρουμανίας (62%) και του Ισραήλ (61%). Παράλληλα, υψηλή προτίμηση για οδικό ταξίδι παρατηρείται στις αγορές των ΗΠΑ (53%), της Ρουμανίας (48%), της Ελβετίας (42%), της Ολλανδίας (42% ) και της Πολωνίας (41%).

Από ποια site ενημερώνονται

Στην ερώτηση σχετικά με το ποια ιστοσελίδα/εφαρμογή επισκέφτηκαν ή χρησιμοποίησαν πρόσφατα, κυρίαρχη επιλογή είναι η Booking (από 24% έως 36% στις ευρωπαϊκές αγορές), ακολουθούμενη από την Trivago (9% – 17%), την TripAdvisor (7% – 25%), την Airbnb (7% – 20%) και σε μικρότερο βαθμό η Expedia, η Skyscanner και η Hotels.com. Αξιοσημείωτη είναι η προτίμηση σε σύγκριση με τις υπόλοιπες αγορές των καταναλωτών από τη Γαλλία στην Airbnb (20%), από τις ΗΠΑ στην Expedia (17% έναντι 14% Booking και 15% AirBnB), από την Ιταλία στην TripAdvisor (25%) και από την Σουηδία στην Hotels.com (18%).

Οικονομικές εξελίξεις στις κύριες αγορές του ελληνικού τουρισμού

Καθοριστικό ρόλο στη διάθεση και τη δυνατότητα των καταναλωτών να ταξιδέψουν διαδραματίζουν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στις χώρες μόνιμης κατοικίας τους. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Μάιος 2023), οι οικονομίες της Ευρώπης φέτος προβλέπεται να αναπτυχθούν με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με το 2022, αλλά και σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις της (Μάιος 2022).

Εξαίρεση αποτελούν οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου (-0,2%) και της Σουηδίας (-0,5%) όπου η ΕΕ προβλέπει συρρίκνωση του ΑΕΠ τους για το 2023. Παρόμοια εικόνα παρατηρούμε και στην αμερικανική αγορά, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβλέπει επιβράδυνση της οικονομίας για το 2023, λόγω των υψηλότερων επιτοκίων τα οποία θα επηρεάσουν αρνητικά τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές δαπάνες των Αμερικανών.

Ειδικότερα, ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις οι δύο κύριες αγορές της Ελλάδας (Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο) δεν επηρεάζονται στον ίδιο βαθμό. Οι μεν Γερμανοί είναι πιο συντηρητικοί στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες από άλλους Ευρωπαίους σε περιόδους κρίσεων, ενώ η διάθεση των Βρετανών για ταξίδια παραμένει υψηλή, τάση που καταγράφεται και στην εξέλιξη του προγραμματισμού αεροπορικών θέσεων σύμφωνα με το Airdata Tracker του ΙΝΣΕΤΕ.

Η Ελλάδα στο top-10 προορισμών εξερχόμενου τουρισμού

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στο top-10 των προορισμών εξερχόμενου τουρισμού στις υπό εξέταση αγορές με εξαίρεση την αγορά των ΗΠΑ βάσει στοιχείων του UNWTO για το έτος 2021 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία). Ειδικότερα, κατείχε την πρώτη θέση στην αγορά της Κύπρου, τη δεύτερη θέση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και την τρίτη θέση στις αγορές της Γαλλίας, του Ισραήλ και της Σερβίας.

Παράλληλα, η Ελλάδα κατατάσσεται υψηλά στις προτιμήσεις και στις υπόλοιπες αγορές: τέταρτη (4η) στις αγορές της Ρουμανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας, πέμπτη (5η) στην Αυστρία, έκτη (6η) στη Γερμανία, στην Ελβετία, στο Βέλγιο και όγδοη (8η) στην Ολλανδία και τη Σουηδία. Η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τους Μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στο top-5 των κυριότερων προορισμών.

Σε σχέση με το 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, η Ελλάδα ανέβηκε μια θέση ως προορισμός στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ελβετία και τη Σουηδία, δύο θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Βέλγιο, τρεις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, τέσσερις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία και πέντε θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γαλλία. Υποχώρηση δύο θέσεων καταγράφηκε στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Σερβία και τριών θέσεων στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Ρουμανία.

Related posts

Τουρισμός | Τέλος ανθεκτικότητας από το 2024 για ξενοδοχεία, δωμάτια και airbnb!

Δίκτυο Ενημέρωσης

Χανιά | Στους 105.000 οι επιβάτες κρουαζιέρας το πρώτο επτάμηνο του 2023

admin

Αυξημένη επισκεψιμότητα στο Φαράγγι Σαμαριάς

Δίκτυο Ενημέρωσης

Leave a Comment